כפי שזה נראה כעת, נראה כאילו שיווק באמצעות סרטוני וידאו הוא תחום שעדיין לא הגיע לשיאו אלא עומד להמריא גבוה יותר מאי פעם. למשל, כבר היום הרשת החברתית הפופולרית ביותר בעולם, פייסבוק, מייצרת לבדה למעלה מ-8 מיליארד צפיות בסרטוני וידאו מדי יום; יתרה מזאת, על פי מחקר של פייסבוק עצמה, רוב המשתמשים שלה ושל אינסטגרם שבבעלותה יעדיפו באופן מובהק לצפות בתוכן וידאו מאשר בתוכן סטטי.

אם אתם מנהלי עסקים שמעדיפים להיות שני צעדים לפני המתחרים ולא צעד אחד מאחוריהם, סביר להניח שאתם כבר מתכננים את אסטרטגיית השיווק שלכם תוך הישענות מאסיבית על תכני וידאו ברשתות חברתיות. אם לא – אז הגיע הזמן להתחיל עם סרט תדמית.

עלייתו של הוידאו האנכי

בשנת 2019, על פי תחזיות מומחים ברשת, שניים מתוך כל שלושה אנשי שיווק יעשו שימוש בסרטוני וידאו ברשתות החברתיות, מה שאומר שיש לצפות לעליה משמעותית מאוד בתכני וידאו שכולנו ניתקל בהם בקרוב מאוד – וחלק ניכר מן העלייה הזו יגיע בפורמט חדש, או חדש-למחצה: וידאו אנכי.

מיליארדי אנשים בכל העולם שולפים סמארטפונים מכיסיהם כל הזמן על מנת לצלם סרטונים קצרים, וסביר להניח שכמה מהם נמצאים בין קוראים שורות אלה. כעת חישבו וענו לעצמכם בכנות: האם אתם טורחים לסובב את הטלפון למצב אופקי כדי לצלם, או שהסרטון שלכם מצולם "לאורך", כלומר במצב אנכי?

אם עניתם את התשובה השניה, אזי אתם חלק מרוב האוכלוסייה ואתם למעשה מסייעים להאיץ את צמיחת הטרנד הנוכחי: סרטוני וידאו אנכיים. כבר היום ברירת המחדל של פייסבוק היא סרטוני וידאו אנכיים, שכן בניסויים שערכו אנשי הרשת החברתית התגלה כי המשתמשים לא רק מעדיפים את הפורמט האנכי, הם גם נוטים לצפות ביותר סרטונים כאלה ליותר זמן ואף להעלות את עוצמת הקול.

טיפים לשיווק וידאו בפייסבוק

מיקרו מומנטס (Micro-Moments)

הפופולריות הגואה של המובייל מכתיבה שינוי בכללי המשחק הן עבור הצרכנים והן עבור המשווקים. אנשים פונים אל הסמארטפון שלהם כאן ועכשיו, ברגע הזה, בכל רגע, על מנת ללמוד משהו חדש, לעשות משהו, לגלות משהו, לצפות במשהו או לקנות משהו. בעידן הדיגיטלי, קל מאוד להיכנס אל תוך אותם רגעים, המיקרו-מומנטס של קהל היעד, פשוט באמצעות יצירת האפשרות להיות זמינים עבורו על גבי מכשיר נייד שמחובר לרשת האינטרנט.

חוויית המשתמש של ה"כאן ועכשיו" קשורה לכל היבט בשיווק, מן העיצוב ועד הממשק, ואפשר לראות זאת הן באתרי אינטרנט והן באפליקציות למובייל – שהרי גם אנחנו וגם קהל היעד שלנו התרגלנו לא לחכות אפילו רגע – אלא לקחת את הסמארטפון ולהתחיל לחפש.

שיווק וירטואלי ב-360 מעלות

טרנד משמעותי נוסף שנמצא בעליה הוא סרטוני וידאו ב-360 מעלות, לצד מציאות מדומה המספקת למשתמשים אפשרות לשקוע בתוך חוויה תלת מימדית באמצעות וידאו. יש כבר חברות שזיהו את הפוטנציאל, למשל, עבור תחומי הטיולים והתיירות – ביניהן אפליקציית גוגל מפות, המציעה שימוש באפשרויות הללו כדי להציג עסקים על מפה וירטואלית, ובקרוב ניתן יהיה לראות שימושים דומים גם בקרב סוכני נדל"ן, חברות תעופה ועוד.

גם אנשים פרטיים וארגונים נוספים מתחילים ליצור סרטונים וירטואליים ב-360 מעלות ממקומות עוצרי נשימה או מלב ליבן של חוויות מסעירות תוך כדי התרחשותן, וצפוי שהטרנד ימשיך ויתחזק בעתיד הקרוב.

בקרוב: אפשרויות נוספות

הפלטפורמות השונות של המדיה החברתית ממשיכות להתפתח כל הזמן. רק לאחרונה, בתחילת 2018, השיקה אינסטגרם את אפשרות השידור החי בסטרימינג, וכאשר למעלה מ-50 מיליון איש בעולם משתמשים בסנאפצ'ט המתחרה, אינסטגרם בהחלט לא עומדת לשקוט על השמרים אלא להמשיך לפרוץ את גבולות המוכר ולחדש את תחום הוידאו.

העתיד של השיווק בוידאו ורוד מאי פעם. אין ספק שנמשיך לראות עוד שימושים במציאות מדומה או רבודה, כניסה של טכנולוגיות חדשות או אימוץ של טרנדים חדשים כדוגמת הסרטונים האנכיים. כך או כך, אין ספק שתחום הווידאו עדיין לא אמר את המילה האחרונה – ומאוד יכול להיות שהטרנד החדש שיסחוף את קהילת המשתמשים נמצא כבר ממש מעבר לסטורי הבא וכל מה שצריך לעשות כדי לגלות מהו הוא להחליק אצבע על המסך.

Subscribe to get 15% discount