בדיוק כמו שכשנולד תינוק חדש קודם כל חושבים על השם שלו, כך גם עם עסק חדש, השלב המהותי לאחר שהחלטתם על תחום ההתמחות שלכם ואת מה שאתם מציעים הוא בחירת השם הנכון, שם נכון לעסק מהווה צעד ראשון והכרחי ביותר בשיווק ומיתוג העסק בעתיד הקרוב והרחוק !

זכרו שהיות והמוניטין שלכם ייבנה על בסיס השם יהיה קשה מאוד לשנות אותו בעתיד, התהליך הבא הוא פשוט ותבניתי ואם תעשו אותו כלשונו תמצאו את השם המושלם והנכון לעסק שלכם.

אז מה אנחנו בעצם צריכים על מנת לבחור שם לעסק:

– 3 דפי מדפסת לבנים וחלקים
– שני אנשים נוספים לפחות (במידה ויש שותפים הם חייבים להיות נוכחים במידה ואין בקשו מחברים)
– ראש פתוח ויצירתיות.
– מחשב עם חיבור לאינטרנט ותוכנת וורד

בתחילת סיעור המוחות זה הכרחי שהמחשב יהיה סגור, והחדר יהיה נטול הסחות דעת ככל האפשר רצוי לכבות פלאפונים, מכשירי טלוויזיה ואפילו רדיו. בהסבר התהליך ניתן דוגמאות ומילות מפתח של התהליך שהנחה אותנו ב-Enter-Active ובעסקים אחרים שמיתגנו.

חשבו על מהות העסק ורשמו על הדף הראשון את כל התחושות, רגשות, צבעים, ציורים ואווירה ששם העסק צריך להכיל לדוגמא: אמינות, מקצועיות, חופש, כחול, ים, אהבה.

לאחר מכן רשמו על הדף השני בתפזורת ובגדלים שונים לפי הרגש שלכם כל מילה או משפט שקשורים לעסק, כל מה שקופץ לראש חייב להיות על הדף! בשלב הזה אל תפתחו דיונים ואל תעירו, פשוט רשמו את כל מה שהשותפים לסיעור המוחות מעלים.

לדוגמא: שיווק, שיווק ישיר, פרסום, דיוור, מיילים, אינטראקטיב, מיתוג, בניית אתרים
Send, Enter, Massive, Interactive, mail, email

כעת נפתח את המחשב בתוכנת הוורד או כל מילון מילים נרדפות אחר ונחפש מילים נרדפות עליהם לא חשבנו ונרשום גם אותם על הדף השני, אחרי שמילאתם את הדף במילים עוד טריק קטן שיעזור לכם להוסיף כמה אפשרויות חדשות, תרגמו את כל האנגלית לעברית והעברית לאנגלית.

השלב השני בתהליך יהיה לקבל רעיונות אווירה לשם הכנסו לגוגל>חיפוש תמונות או לאתר מכירת תמונות ותחפשו את המילים הרשומות על הדף, חיפוש זה יניב תוצאות שייתנו לכם את אווירת העסק ואווירת השם.

השלב השלישי והכמעט אחרון הוא פשוט להסתכל על כל מה שרשמתם ועל התמונות שמצאתם ולרשום בדף השלישי את כל השמות שקופצים לכם לראש, אל תתדיינו על כל שם פשוט זרקו הכל לחלל החדר ואל תשכחו לרשום הכל.

לאחר שרשמתם את כל האפשרויות לשם העסק החדש החלו בהתדיינות וצמצמו את הרשימה לחמשת השמות הטובים ביותר לדעתכם, חפשו אותם קודם בגוגל ומחקו את השמות של העסקים הקיימים.

הקפידו לחפש את שמות הדומיין של השמות שבחרתם הדומיין צריך להיות בעל סיומת ישראלית בלבד, וחייב לכלול את שם העסק, רצוי בקיצור באיות הפונטי הכי מקובל, חייגו לחבר ותאמרו לו את שם הדומיין בטלפון, בדקו האם אנשים רושמים אותו באופן אינטואיטיבי. נסו לחפש דומיין קצר של שלוש או ארבע אותיות שמהווה ראשי תיבות של העסק או שם התחום על מנת שלאנשים יהיה קל מאוד להכנס לאתר.

שאלו את המכרים שלכם מה הם חושבים כל שם בנפרד ואיזה תחושה הוא מעלה בהם, זהו שלב הכרחי מכיוון שאתם משוחדים גם לגבי השמות וגם לגבי העסק ובדיוק כמו שכל ילד הוא הכי יפה בעולם בעיני הוריו כך גם אתם מרגישים לגבי הבייבי החדש שלכם.

אחרי שבדקתם את התחושות ואת התגובות של קהל היעד, נתחיל לבדוק כמה השם נכון מבחינה שיווקית ומסחרית על פי הכללים הבאים:

– מילים חיוביות בלבד! אל תתארו בעיות תתארו פתרונות.
– שם חייב לגרום ללקוח להבין במה אתם עוסקים.
– השם חייב להיות קצר! הקפידו על לא יותר משני מילים.
– יש להמנע משמות גנריים או נפוצים כגון: המאפייה של, א.א אינסטלציה וכד'.

ונסיים בטיפ אחרון ואולי החשוב ביותר: בבחירת השם הנכון אל תחשבו רק על מה שאתם מציעים בהתחלה נסו לחשוב מה יקרה לשם אם תפתחו אותו הלאה לתחומים קשורים, הקפידו שהשם לא יהיה מצומצם לדוגמא אם פתחתם חנות ירקות, אל תחשבו רק על הירקות חשבו על רשת הסופרמרקטים שתהיה לכם בעוד 10-15 שנה.

ושיהיה בהצלחה עם העסק החדש

Subscribe to get 15% discount